Ta strona może korzystać z plików cookies (tzw. „ciasteczek”). Przeglądając ją, wyrażasz domniemaną zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz je także wyłączyć.     Tak, zgadzam się.  Sprawdź w naszej Polityce Prywatności.

 

Czy znasz trendy w zagospodarowaniu galerii handlowych?

Czy znasz trendy w zagospodarowaniu galerii handlowych?

27 lut 2018

 

Coraz częściej podczas wizyt w centrach handlowych zauważyć można zmiany zachodzące w zagospodarowaniu tych obiektów, szczególnie tych starszej generacji. Spowodowane jest to przejęciami całych portfeli nieruchomości handlowych.

 

Ewolucja centrów handlowych podyktowane są zmianami w podejściu klientów do spędzania czasu w centrach handlowych, a co za tym idzie innym sposobem ich projektowania. Klienci oprócz bogatej oferty handlowej oczekują indywidualnego traktowania, miejsca do relaksu czy stref coworkingowych. Inwestorzy natomiast wolą lokować środki w obiektach, które przynoszą już zyski. Aspekty te powodują rozwój istniejących już przestrzeni handlowych, po to by przyciągnąć klientów a co za tym idzie najemców.

Oprócz tego, duży nacisk kładzie się na wdrażanie nowoczesnych technologii. Przykładem może być wymiana wszystkich opraw oświetleniowych w centrum handlowym jednego z klientów DEKRA. Znacznie obniżyło to koszty zużycia energii, dzięki czemu obiekt stał się bardziej ekologiczny.

Obecnie największe znaczenie mają elementy komunikacyjne, łatwość poruszania się po galerii, toalety, szatnie i strefy relaksu. Strefy takie są coraz bardziej istotne, ponieważ klienci potrzebują miejsc gdzie mogliby podładować telefon, odpocząć, poczekać na kogoś czy pobawić się z dziećmi.  Z punktu widzenia inwestora warto zwrócić uwagę na zastosowanie w nich łatwych do utrzymania w czystości materiałów, naturalnego oświetlenia i zapewnienia odpowiedniego natężenia dźwięków.

W związku z coraz bardziej restrykcyjnym prawem dotyczącym bezpieczeństwa danych osobowych, zarządcy musza także pamiętać o dbałości w tym zakresie podczas prowadzenia działań marketingowych, udostępniania hot spotów czy zapisywaniu obrazów z monitoringu.

Spełnienie tych jak i innych wymagań może być przyczynkiem do uzyskania certyfikatu „zielonego budownictwa” takiego jak BREEAM, LEED czy HQE. Zielone budynki są przede wszystkim ekologiczne (dzięki energooszczędnym rozwiązaniom, recyklingowi, czy zapewnieniu terenów zielonych) ale też przyjazne dla użytkowników dzięki zastosowaniu materiałów o obniżonej zawartości formaldehydów i lotnych związków organicznych.


Prognozy na przyszłość


W przyszłości wszystkie wymienione trendy będą się pogłębiać. Coraz większy nacisk będzie kładziony na design. Przewidywane są zmiany w trendach komunikacyjnych, w związku z czym obiekty handlowe będą inwestować w miejsca do ładowania samochodów elektrycznych, rozbudowywać parkingi dla rowerów i wyposażać je w samoobsługowe stacje napraw.

Zmiany pójdą również za coraz bardziej inteligentnymi rozwiązaniami informatycznymi, które pomagać będą w działaniach marketingowych wykorzystujących profilowanie i automatyczne przetwarzanie danych.

 

Tekst na ten temat ukazał się w lutowym numerze Magazynu Galerie Handlowe:

 

DEKRA Galerie Handlowe 1

DEKRA Galerie Handlowe 1 2

 

 

Kategoria: Informacje

Kontakt dla mediów

Rzecznik Prasowy Grupy DEKRA w Polsce
Filip Wesołowski
T. +48.71.780-47-72
T. +48.661-244-393
@ rzecznik.pl@dekra.com

Newsletter

Najnowsze informacje wprost do Twojej skrzynki e-mail...